Să desființăm radiourile, să le facem praf…

Posted: August 3, 2010 in Despre radio

Acum cîțiva ani, dacă ți-ai tras trust de media și n-aveai cel puțin 2 posturi tv și unu- două radiouri, erai un mare prost, se pare. Altfel nu-mi explic de ce s-au deschis atît de multe postrui radio și tv, care, iată acum își închid porțile sau funcționează cu un minim de resurse, în așteptarea unor vremuri mai bune. Să treacă criza și ne relansăm, cred că-și spun în barbă mogulii sau șefuleții puși de ei.

Cînd e criză, lumea nu mai aruncă banii pe orice, deci nici pe posturi de radio oldies, de nișă. Este cazul Smart FM, Romantic și Gold FM. Măcar cu Romanticul au făcut cea mai deșteaptă mișcare, cedîndu-i frecvențele lui ZU și lăsîndu-l doar pentru nostalgici, loco și pe net. În schimb, Smart-ul, de deștept ce e funcționează cu vreo 2 angajați și ăia în derivă profesională. Dacă l-ar vinde ar cere cam 1 milion de euro pe el. De ce, habar n-am. O licență costă mult mai puțin, că ce pisici să faci cu brandul, în starea jalincă în care se află?

Azi citesc c-a venit rîndul lui Gold FM să devină tonomat. L-au pus și pe ăsta la conservă, după ce disensiunile din trust aproape că au distrus Radio Guerilla. Ce mă uimește însă, e că în vremurile de criză nimeni nu mai poate salva nimic, nici chiar marii profesioniști, care se lăfăiau în propria lor personalitate autosuficientă, ce umplea orice jeepan și orice palat, eclipsîndu-l. Cum domnilor, atîta marketing pe capul vostru și atîția ani dedicați meseriei voastre prețioase, atîta experiență infailibilă n-au putut salva niște postrui de radio?

Cînd eram mică și se dădeau ouă pe cartelă i-am spus tatălui meu “Cum tata, tu un om atît de mare, nu poți să-mi faci rost de un ou atît de mic?” Așa și cu ăștia. Criză-criză, da acum pe bune, alte soluții nu aveți? Mă așteptam la mai mult. Și în primul rînd mă așteptam să renunțe la manuale învechite și să ne lase cu gura căscată relansînd ceea ce nu mai putea fi salvat de niște oameni obișnuiți, nu de niște ZEI, fără statuie, ÎNCĂ! și de data asta chiar nu mă refer la realizatorii sau la directorii de programe (care au cel mai mult de suferit), ci în primul rînd la marketing și echipa vînzări. Cînd nu era criză vindeau orice și se dădeau cu pumnii în piept (pe nedrept), acum singura lor soluție este să facă praf tot ce-au construit alții. Cum, niște oameni atît de mari, nu pot ei salva niște radiouri atît de mici? 🙂

Advertisements
Comments
  1. razvan says:

    cat costa o licenta?

  2. asta e si intrebarea mea Diana…,,Cum, niște oameni atît de mari, nu pot ei salva niște radiouri atît de mici? ”

    pentru mine ,deocamdata, exista de foarte multi ani – 2 mari posturi fm-RRA SI EUROPA FM,ma regasesc in muzica lor si in tot ce ascult ,am emisiuni favorite ,dj favoriti si sper sa -i sustin intr-atat de mult incat sa Reziste si crizei!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s