Caut o idee genială

Posted: June 30, 2010 in Internet si blog-uri
Tags: , ,

Scotocind netul în cautare de tot felul de info am dat peste mii de specialiști, care-ți dau sfaturi, Excel-uri, liste de AȘA DA, AȘA NU, planuri de marketing, strategii care merg la sigur, oferte de angajare a firmei lor contra unor sume astronomice, că au o nepretuită experiență în domeniu, etc. Duduie internetul de specialiști în marketing, în comunicare, în PR, în orice.

Sincer, am obosit. Nu mai suport. M-a copleșit o lume de idei bazate de fapt pe ideile altora. M-am saturat de oameni care îți explică cum sa reușești în afaceri, cum să-ți faci un CV bun, cum să îți manageriezi blogul, cum să te vinzi deștept și, în general, am observat că ideea cu nișa este pe primul loc. Nișa, ah, nișa! Mergi pe o nisa, nu te arunca, va fi greu la inceput, apoi ai să vezi ce mare si tare o să te faci. Asculta-ne pe noi, sîntem profesori, avem cursuri la Mariott în fiecare lună! Vino să înveți de la noi, uite, de exemplu despre social media. Adica vino să-ți spunem cum am studiat noi HI5, Facebooku’ si Tweeteru’ și am ajuns la niște concluzii extraordinare, mirobolante si mirifice!

Bullshit, bullshit, bullshit! Dau close la tot, că n-am cum să mototolesc paginile web și să le arunc la coș. Mă uit în gol și pe urmă îmi vine să-mi dau doua palme, că nu-s în stare să înțeleg nimic dintr-atîtea sfaturi și exemple și articole și grafice.

Iar cînd îmi revin în simțiri, în mintea mea nu reușesc să găsesc decît o unică întrebare: unde să găsesc o idee geniala? Ideile geniale se nasc în urma unui studiu, în urma acumularii de info prin școli sofisticate? Atunci cum drac vine nea Gheorghe de la țară, scrie o timpenie pe blog si are 10.000 de click-uri? Just like that! Cum au făcut Googleu’ și Facebooku’,  niște puști neduși pe la seminarii de marketing? Și cum și-a făcut Bill Gates afacerea în garaj? Dar Metallica? Cum de le-a căzut mărul în cap mai ales ăstora care și dacă vroiau să învețe, n-au avut de unde, pentru că au venit cu idei originale?

Trăim într-o lume în care bătălia spiritului este mult mai mare decît bătălia minților full de info si grafice. În curînd, experiența și știința de tip “how to” nu vor face altceva decît să moșească niște idei geniale, dar în nici un caz nu vor mai fi motorul de bază.

De aceea, caut o idee…genială.

Advertisements
Comments
  1. Santu says:

    geniala ideea de a…cauta o idee geniala! :)))
    toti facem asta, mai mult inconstienti…sau hai sa nu fiu asa dur…mai mult “in subconstient”…:D
    daca imi vine o idee geniala (da’ geniala, nu doar o idee), te anunt!

  2. Diana Singer says:

    asa sa faci! 🙂

  3. Mos Craciun says:

    Eu o am, dar nu am unde sa merg cu ea…din pacate, o idee de milioane, sta intotdeauna in spatele unor milioane de idei proaste. Tu crezi ca ai putea-o descoperi?

    Pe bune…ideea geniala e la mine…

  4. belo says:

    Frumos articol !
    Sansa favorizeza o minte pregatita !

  5. Aeleden says:

    Ideile geniale nu trebuie să le cauţi în afara ta. Ele sunt în tine. Te naşti cu ele, poate sunt înscrise chiar în codul genetic. Trebuie doar să crezi şi ele se vor aprinde şi vor lumina în sufletul şi în mintea ta.

  6. Annemarie says:

    am o idee geniala.
    dar nu am bani sa o pun in practica.
    mi-e frica sa o prezint de teama ca cineva cu bani imi va fura ideea.
    CE SA FAC?
    (aici inca nu am o idee geniala…)

  7. Diana Singer says:

    Annemarie:prezint-o unei banci 🙂

  8. Aeleden says:

    Sau o poţi depune la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci în cadrul serviciului „Plicul cu Idei”. Te costă 150 de lei la depunerea lucrării (sinteza nu trebuie să depăşească 10 file), iar după 5 ani poţi prelungi durata de păstrare până la 10 ani plătind încă 100 lei. În tot acest timp trebuie să găseşti o cale de valorificare a ideii. Pentru detalii vezi „osim.ro”.
    Dacă ideea merită protejată încearcă, dar afirmarea ei depinde tot de oamenii zilei şi foarte mult de… noroc.
    Baftă!

  9. Aeleden says:

    @Annemarie
    am luat în calcul ca textul tău să aibă o uşoară tentă aluzivă. Dar pentru a impune lumii lucruri noi nu ai nevoie de bani mulţi. Lupta cea mai grea este cu «puternicii zilei», căci argumentul autorităţii consacrate va atârna totdeauna mai greu decât argumentul unui necunoscut, ca tine sau ca mine. Si aici e o luptă de orgolii, pentru că oamenii cu idei sunt vanitoşi şi vor recunoaşterea celorlalţi doar pentru ei. Ei vor rămâne toată viaţa consecvenţi ideilor lor şi se vor opune schimbării, chiar dacă aceste idei vor fi depăşite de timp la un anume moment.
    Cât priveşte câştigurile financiare ele pot fi mari doar pentru cei care fac inovaţii cu aplicare imediată în domeniul industrial. La cei are se ocupă de cercetare fundamentală, roadele muncii lor se văd, uneori, abia după ce aceştia trec în nefiinţă. Deci totul este doar pasiune, răbufnire de inteligenţă, aşa, doar de «amorul artei», sau poate inovatorii – aceşti oameni speciali (uneori ciudaţi !) – ascultă şi se supun vocii destinului. Pentru că au pornit pe cărări neumblate de alţii ei rămân solitari şi de cele mai multe ori neînţeleşi de majoritate. Einstein, într-o exprimare plastică, spunea că «oamenii de ştiinţă seamănă între ei mai puţin decât cei din oastea prigonită». Si cam asta este imaginea celor mai mulţi despre oamenii cu idei, dar fără ei lumea nu ar putea progresa.

  10. Aeleden says:

    În lipsă de idei geniale, care nu vin în fiecare zi, vă rog ceva, pe cei care citiţi aici. Dacă aveţi un mic răgaz intraţi pe adresa

    http://www.petitieonline.ro/petitie/semneaza/dreptul_de_autor_pentru_descoperirea_stiintifica-p05510042.html?msg_ok=1

    şi semnaţi petiţia împotriva regionalizării României, împotriva proiectului Roşia Montana şi petiţia cu privire la adoptarea legii drepturilor de autor. Nu ştiu dacă ajută prea mult, dar măcar să încercăm să ne impunem într-un fel punctul de vedere. Vă mulţumesc!
    Aeleden

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s