Pe ce se bat radiourile partea a 2-a

Posted: May 27, 2009 in Despre radio

(Part 1 aici)

Asa, deci, cum spuneam: Magic are norocul ca Romantic e PA pe national. Si sa vedeti cum, cu un efort mult mai mic si cu “sa se revizuiasca primesc, da’ sa nu se schimbe nimic”, radioul va avea o crestere foarte mare. Magic FM este visul implinit al celor lenesi si fara imaginatie, este norocul prostului, personificat. Nu faci nimic deosebit si te trezesti cu droaia de ascultatoti migrati de la un post decedat pe national.

Serban Huidu imi scria acum 3 luni la el pe blog c-o sa vad ca nu m-a mintit, ca va face schimbari la Magic FM din aprilie. N-a facut mai nimic. Pentru ca nici nu cred c-a avut cu cine. Asa e, cind preferi oportunisti in echipa, fara instinct, fara talent, fara nimic si sa nu-mi spui Serbane ca nu stii asta! Felicitari pentru Kiss FM in schimb, acolo se vede clar amprenta personala.

Cu toate acestea toti il dau cistigator pe Zu, cel putin pe Bucuresti. Ma intreb daca va repeta acesta performanta Kiss fm de acum citiva ani, cind s-a infiintzat si a ras tot, din prima. Kiss FM venea insa pe frecventa unui brand foarte vechi (unul dintre primele 2 radiouri din FM, Radio Contact), pe cind Zu vine pe frecventa unui nesemnificativ NEWS FM. Dar are 2 puncte forte: awarness plus campaniile foarte bune de outdoor, presa si tv. Si-ar mai fi un lucru foarte important: cele 2 ex vedete de la Radio 21, Buzdugan si Morar (dar am mai spus asta).

In acest context ma intreb: devin radiourile intr-adevar mai bune, sau doar marketingul, intimplarea si norocul fac legea?

Tony Tesiu scrie pe forumul CNA ca aici “castiga cine stie cel mai bine ce vrea piata si da ce vrea piata. Vinde tot cei ai, fa un imprumut la banca si lanseaza un radio. Ce radio vei face?”. Hai mai Tony, zau? De ce n-ai facut asta la National FM? Am avut multe asteptari de la un profesionist ca tine. Da, stiu, nu erau bugete de marketing atunci si nici Antena nu-ti promova radioul. Tu ce radio ai face Tony daca ar fi sa ai bani? Iti spun eu. Nici unul. I-ai investi in imobiliare probabil. Pentru ca stii bine ca radioul este o afacere la indemina celor mari, a vremurilor, a intimplarii.

Cit despre public, ca sa revin la durerea in cot – eu cred ca audientza tabloidelor, a radiourilor care te trimit in Croatzia si a celor care-ti dau 100 de euro va scadea. Lumea se va refugia in te miri ce. Si va asculta radiourile mari ca pe bordeluri, adik “hai sa ne mai ducem putin la tirfe, pentru 11 minute de entertainment” šŸ™‚

Advertisements
Comments
  1. S-ar putea sa ai dreptate – pe mine m-ar ajuta :).
    Pe de alta parte toata povestea asta se intampla pe o piata total atipica, intr-o tzara vraiste unde n-avem nici macar un studiu care sa zica uite frate, astea 500 de cantece din toate timpurile ar merge la romani – sau sant cunoscute la romani…nu mai zic ca pe aceasta minunata piata cantecele – nu vreau sa fac vreo referire la calitatea lor – sant lansate de tv-uri de “profil”, lasate acolo sa dospeasca niste luni si de abia dupa ai cantate de radiourile “mari” – mari cantitativ, iar nu fac comentarii…mai departe, vom vedea pe termen lung ce va iesi.

  2. Nana says:

    Eu nu inteleg de ce se mai chiune astia de la Magic cu “minunatii” lor DJ, care mai mult strica mood-ul. Piese oldies but goldies, numa’ bune de ascultat si suspinat fara interventiile lor. Ascultatorii care vor glume, atmosfera sau comentarii misto, dau pe un Guerrilla, un ZU, un Radio 21. Chiar si pentru concurrrrsurile lor, nu cred ca au nevoie de atatia DJ.

    Liana Stanciu este un nume cunoscut. In rest, vaaaaaaaaarrrrrrrrzzzzzaaaa!

  3. Nana says:

    Rectificare. Daca am zis de Zu, Radio 21 etc, nu inseamna ca alea’s radiouri ok. Numai ca dintr-o mare plina cu varza, lumea alege varza aia mai putin varza hahahahaha. Si o alege pentru ca au campanii de promovare puternice, care le fac sa para mai “cool”. Ideea e ca nici cei de la Magic habar nu au in ce directie vor sa mearga.

  4. Adi says:

    Pe Bucuresti batalia se da intre RadioZU si KissFM. Radio21 cred ca o sa se multumeasca cu un modest loc 4, dupa ce in ultimii 3 ani a fost lider. Probabil noul lider in capitala va fi Radio Romania Actualitati (nu e o gluma), asta pentru ca pe segmentul CHR/dance e inghesuiala mare, au aparut VibeFM, RadioZU, OneFM (reprofilat de curand pe dance), rezultatul fiind o audienta din ce in ce mai fragmentata in randul ascultatorilor care aleg acest format.

    MagicFM cred ca e in crestere, desi calitatea programelor sau disparitia retelei RomanticFM, nu sunt argumente care sa sustina acest trend ascendent.

    In ceea ce priveste RadioZU, primul punct forte ar fi trustul Intact (o gramada de televiziuni si ziare cotate foarte bine la capitolul audienta/tiraj), al doilea intr-adevar, Morar si Buzdugan.

    Publicul asta e, cel care cumpara Libertatea sau Click si care se uita la Pro TV sau Antena 1 la emisiuni precum “Acces Direct” si “Un show pacatos” unde vedem manelisti si pitipoance. Asta e Romania šŸ™‚

  5. Adi says:

    Numar ascultatori online ora 14.00:

    1. Kiss FM: 7596 (mai 2009) / 7488 (februarie 2009)
    2. Europa FM: 7256 (mai 2009) / 2856 (februarie 2009)
    3. Radio ZU: 6253 (mai 2009) / 7658 (februarie 2009)
    4. Magic FM: 4930 (mai 2009) / 2695 (februarie 2009)
    5. Radio 21: 3614 (mai 2009) / 5733 (februarie 2009)
    6. Radio Guerrilla: 2929 (mai 2009) / 2410 (februarie 2009)
    7. Vibe FM: 2137 (mai 2009) / 1331 (februarie 2009)
    8. Romantic FM: 1365 (mai 2009) / 2138 (februarie 2009)
    9. Gold FM 789 (mai 2009) / 480 (februarie 2009)
    10. One FM: 470 (mai 2009) / 771 (februarie 2009)
    11. Smart FM: 394 (mai 2009) / 335 (februarie 2009)

    * In februarie nu am luat in calcul pentru Europa FM stream-ul http://81.196.2.185:7000/ (in caz ca exista si atunci)

    ** Radio ZU si Romantic FM mai au cate un stream mms, unde nu se poate vedea numarul de ascultatori

    *** Pro FM si Infopro folosesc Icecast, setat ca aceste date sa nu fie publice

  6. roman simplu says:

    “Pe ce se bat radiourile”, un film slab, de Diana Singer, despre cat de nashpa este Magic FM. titlul pare incitant, te face sa crezi ca Diana va scrie mai mult, ca va aduce pe platourile de filmare mai multi actori… dar nu… ea are o singura problema: “de ce m-ati dat afara de la Magic???”. Imi place blog-ul tau si cred ca ai sanse mari sa ajungi printre cei mai respectati bloggeri, insa ar fi bine sa fii mai obiectiva, altfel vei parea o plangacioasa mica si razbunatoare. Si inca ceva! Cred ac prima parte a articolului era de ajuns.

  7. Diana Singer says:

    @Roman: pai te contrazici in 5 fraze, dear, sa nu-ti faci niciodata blog:) zici ca n-am adus destul de multi actori (desi vorbesc despre cel putin 3 posturi de radio), dupa care spui ca doar prima parte era de ajuns.
    cit despre problema mea cu Magic: of course ca sint o plingagicoasa mica daca nici dupa atitea luni nu inteleg de ce a trebuit sa ma lase Huidu fara job in plina criza! dar departe de mine de a ma si razbuna, cel putin nu pe blog si nu asa:)

  8. qelul says:

    @MO – trebe sa te cam contrazic cu privire la studiu’ ala. El exista šŸ™‚

  9. Ehee, domnu’ Qelu, nice to see u here.. Mi-l dai si mie? šŸ™‚

  10. qelul says:

    nu prea poci cum pentru ca sa fac asta
    1 – pt ca nu-l am
    2- pt ca, chiar de l-as avea, ar fi de la rasposatu’ loc de munca si n-ar fi frumos. ba, mai mult, ar fi costisitor šŸ™‚

  11. …banuiam…oricum era o gluma..
    Succes la noul loc de muca…

  12. qelul says:

    Sar’mana!
    Asijderea va uram si domniilor voastre šŸ™‚

  13. codruta says:

    Eu una nu mai ascult demult posturile de radio, cu exceptia orelor petrecute la volan (BBC sau Radio Romania Muzical). Matinalele ar mai fi cum ar mai fi (Guerilla), dar in rest e jale, jale. Play-listuri cu o arhitectura imbecila, moderatori sau dj semidocti si foarte vocali, psudocomentatori de actualitate, a caror biblioteca interioara abia daca depaseste raftul cu Harry Potter. Asta e, Diana. Vremea entuziasmului si a goanei dupa informatie de valoare a murit de prin 95. A urmat Generatia de Aur, ai carei reprezentanti sunt fratii aia doi, cheliosi, produse made in PRO. Unul dintre ei, nu mai stiu care, a declarat intr-o revista ceva stupefiant: sunt condamnat sa fiu trendsetter. In trendul asta eu nu vreau sa ma bag. Zic pas!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s