Decapotabila sau nu?

Posted: May 22, 2009 in Masini

1899_0pel_patentMasinile fara plafon s-au inventat acum mai bine de 100 de ani, cred ca modelul primar a fost trasura si din lipsa de imaginatie asa au facut si masinile. In timp, din cauza vremii reci banuiesc au inceput sa le puna acoperis. Acum le fac si-si, iar de cind au inventat retractable hardtop, ideea de coupe cabriolet (sau coupe convertible) a inceput sa prinda teren printre cumparatori. Nu mai departe de acum 1 an si jumatate, cind am cumparat-o pe Tigrutza, lumea imi spunea ca e masina de fitze, ca fiind decapotabila o sa se strice repede mecanismul si-o sa ramin cu ea stricata din cauza costurilor foarte mari. Ca hardtopu’ va scirtzii, ca nu se va mai inchide bine, ca nu stiu cite si mai cite se pot intimpla.

1911_opel_torpedoDar uite ca nu s-a intimplat nimic, singura faza enervanta este ca daca vreau s-o decapotez trebuie s-o opresc si sa trag frina de mina, altfel nu vrea (si dureaza cam 15 secunde sa se decapoteze). Dar asta e Opel Tigra, exista multe alte masini care se pot decapota din mers fara probleme, doar apasind pe un buton.
3 luni a trebuit s-astept ca-mi fabrice masina, deoarece fiind cererea atit de mica nu aveau stoc-uri.
Acum ma uit pe strada si din 20 de masini (cam asa, cel putin in Bucuresti), una e decapotabila, romanii au inceput sa prinda gustul. Iar toti producatorii de masini cred eu ca au macar un model coupe cabrio (nu sint experta, ba chiar habarnista pot sa spun).

2003_opel_speedsterAsa ca nu-mi ramine decit sa va intreb ce preferati: decapotabila sau nu? Si de ce.

Eu clar prefer o decapotabila si toate masinile pe care mi le voi cumpara ever vor fi cabrio.

Pentru ca nimic nu se compara cu senzatia de a simti vintul prin plete atunci cind conduci 🙂

Alte imagini aici.

Advertisements
Comments
  1. Pai mie mi-ar placea o decapotabila, de ce sa mint…insa in romanica cam greu, praf, super poluare, camioane din evul mediu care scot fum neeegru’ in mijlocu’ orasului ca sa nu mai zic de marea majoritate a trecatorilor- ma rog, de parerea lor ne putem dispensa….

  2. leo says:

    este foarte adevarat ca masinile cabrio au inceput sa prinda la public , in primul rand majoritatea se fabrica cu hardtop , nu cu plafon din panza ca inainte si cred ca asta este principalul motiv pentru cei care isi doresc un cabrio ca o masina de zi cu zi sa il cumpere fara sa faca prea multe compromisuri. (este mult mai practic un cabrio cu hardtop)
    iarasi este adevarat ca aproape toti constructorii de masini au cel putin un model cabrio , majoritatea mai multe , dar in acelasi timp este bine ca exista diversitate , cabrio , coupe , sedan , hatchback(ala care nu-ti place tie ca zici ca e dric :)) ) etc. eu personal as alege o masina coupe , si ca sa nu vorbim in general dau si un exemplu clar , bmw e92 m3 ( http://forum.4tuning.ro/attachment.php?attachmentid=924119&d=1242651083 ) , cel putin mie mi se pare mai reusita la design fata de e93 m3 (varianta cabrio) apoi vorbind de greutate este mai ushor coupe-ul fatza de cabrio (surprinzator dar in general o masina cabrio este mai grea decat aceeasi masina in varianta coupe , din cauza ramforsarilor caroseriei) , si in ultimul rand cred ca toti avem un feeling deosebit fata de un anumit tip de masini si asta este cel mai important factor in alegerea masinii zic eu , deci ma declar fan pe viata a modelelor COUPE 😀 . si apropo BMW Motorsport for life 😀

  3. LiaLia says:

    Ideea de plete-n vânt mă tentează, dar exact cum s-a spus mai sus, nu e cazul prin oraş. În plus, la câte prostii am eu prin maşină, pe scaunul din dreapta, hârtii, şerveţele, alte hârtii (în mare parte importante), cred că aş cam risca să mi le zboare vântul 😀

  4. Diana Singer says:

    Liutza, eu vorbeam de coupe cabrio, deci poti s-o folosesti si fara s-o decapotezi. Iar cind iesi pe autostrada iti lasi pletele in vint si pui hirtiile in portbagaj, desi nu cred ca-ti zboara nimic din masina, ca nu prea are cum. Inauntru esti flancata de geamurile laterale, parbriz si de deflector (cica asa-i zice la aparatoarea aia). Cit despre praf…ei bine, hai sa va uimesc:nu am mai mult praf in masina decit altii care au doar coupe. In plus, cum da primavara poti s-o decapotezi fara sa ingheti de frig, daca ai scaune incalzite:)

  5. BiciRulz says:

    Deci nu pot sa ma abtin! 🙂

    http://www.trilulilu.ro/Dark/6755657bfabd47

    Dar recunosc ca Tigrutza rulz! Mai ales cand treci cu ea decapotata si, pe deasupra, copaaaci si cer senin !
    D, pe cand intrecerea ? Eu cu bici, tu cu Tigruta prin trafic!
    Te iau, beibi! (se pun si scurtaturile).

  6. Diana Singer says:

    Ma iei, bici 🙂

  7. Santu says:

    cu orice cabrio-as face ture
    cu intentia sa “ma fure”
    parca-as da ursu’ pe mure
    n-are vantu’ ce sa-mi f(lut)ure :))

  8. Gaby S. says:

    Decapotabila sau nu? Cred ca e vorba in primul rand de atitudinea si personalitatea fiecaruia. Cei ce conduc o decapotabila sunt niste oameni deschisi, tineri, fara prejudecati, sociabili, joviali fata de cei cu limuzine cu geamuri negre si in mod inevitabil cu burta aferenta:D care sunt niste oameni posaci si plictisiti de viata…intelegi imaginea:D asa ca eu sunt clar pentru decapotabila:) mai ales pentru marea mea iubire, TIGRUTZA:X

  9. Diana Singer says:

    @Gaby: wow! thanks man! Ma bucur ca ai o parere atit de buna despre convertible ppl si imi permit sa-ti multumesc in numele lor pentru descriere:) Iar Tigrutza iti multumeste pentru your love. Am parcat-o bine, da? La bordura! 🙂

  10. Oana says:

    Hahaha! Subscriu la Gaby S!! Mie mi-ar placea o decapotabila! Dar d-aia, off road! Sau asta: Murcielago LP640 roadster!

  11. Oana says:

    Anyway, sa-ti traiasca Tigruza multi ani, sanatoasa!

  12. Oana says:

    Nu ma pot abtine…Si masina din acest film imi place la nebunie! http://www.youtube.com/watch?v=PRr0HY9MPZ0&feature=related

  13. Gaby S. says:

    Oana, Tigrutza le are pe toate:)poti face si off road cu ea(in cazul in care nu ai mila, dar ea face fata) poti merge si in oras la fel de bine:) consum ideal…Tigrutza e masina ideala:X se pare ca sunt cel mai mare fan al Tigrutzei:))

  14. Nana says:

    Go Tiger! Cand eram mica, ma uitam fascinata la masinile decapotabile din filme. Mi se pareau ceva atat de “Star Trek” :)))

    Clar, decapotabila! De ce sa nu-ti bata vantul putin prin plete? Tralalalalalala

  15. aqvilla says:

    mai nou si clujenii au prins gustul decapotabilelor, mai ales cele cu hardtop… by the way, zilele acestea am vazut o Tigroaica exact ca si a ta pe o strada unde locuiesc…

  16. Diana Singer says:

    @aquilla:uite acum vin de la Opel, k i-am schimbat amortizoru’. salutari Clujului!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s