035 – Radio & Showbiz: Aniversare la Palatul Elisabeta

Posted: February 27, 2008 in Cartea Radio & Showbiz

11 ianuarie, 1992. Sărbătoream deja doi ani de la înfiinţăre. Iată ce scria ziarul “Cotidianul” despre acest eveniment:
“Sâmbată seara, Palatul Elisabeta a găzduit recepţia oferită de Unifan Radio, cu ocazia aniversării a doi ani de la înfiinţare. Primul post de radio independent din România, de după decembrie, 1989 şi-a aniversat pe 11 ianuarie, 1992 o istorie aventuroasă, bogată, deşi scurtă. Scăparea de sub tutela sufocantă a francofoniei s-a dovedit a fi benefică pentru tânarul post de radio. Momentul respectiv a marcat începutul unei ascensiuni calitative care a culminat, la finelel anului 1991, cu încheierea contractului cu BBC privind difuzarea unor programe de ştiri de cel mai înalt nivel. Programele Unifan-ului s-au diversificat, s-au imbunătăţit, reliefând profilul unui post de radio solid, de mare audienţă, bine înfipt în circuitul publicitar.
Sâmbătă, ziua aniversară a început prin organizarea undei discoteci-dialog, în aer liber, în Piaţa Aviatorilor şi s-a încheiat cu recepţia de la Palatul Elisabeta., oferită pentru oamenii de cultură, presă, oamenii politici, televiziune, oamenii de afaceri şi alţi oaspeţi. Am remarcat printre invitati pe Dl Radu Cămpeanu, Cazimir Ionescu, doamna Iolanda Stăniloiu, dl Cornel Nistorescu, dl Stelian Ţănase, membri ai “Acădemiei Caţavencu”, dl Mircea Dinescu, dl Florin Călinescu, redactori ai Televiziunii Române şi numeroşi ziarişti.
L-am “răpit” pentru cinci minute, îndatoririlor de gazdă pe dl Daniel Klinger, tânărul preşedinte al postului de radio Unifan, pentru un scurt interviu.
R: Dany Klinger, când s-au implinit exact doi ani de la prima emisiune a Unifan-ului?
D: Astăzi, sâmbătă, 11 ianuarie, la ora 12 ziua!
R: Cum te simţi azi, după doi ani?
D: Sentimentul pe care-l avem acum este că suntem mult mai puternici. Cea mai puternică ascensiune am avut-o în ultimele 5-6 luni. Au fost şi lunile în care am început să punem mai mult accent pe informaţie, în care activitatea noastră a fost mult mai coerentă, mai programată. Şi asta fară să mărim efectivul de angajaţi ai postului.
Asta înseamnă, în mod cert , că am câştigat experienţă. Dar mai există o motivaţie:orice post de radio, pentru a fi puternic şi profesional, are nevoie de bani. Singura soluţie pentru noi a fost reclama. Firmele apărute, interesate de reclamă au creat o forţă comercială postului de radio. Este singura sursă de bani. Mitul ajutorului din afară s-a spulberat demult pentru Unifan. Mulţi se mai hrănesc cu această iluzie. Noi am fost loviţi de soartă şi ştim că nimeni nu ne ajută. Apoi contractul cu BBC-ul dă un punct de seriozitate în plus informaţiei noastre. Principala noastră strategie este servirea mai buna şi mai promtă a comunităţii Bucureştiului. Principiul localismului, care a dus mass-media americană la o perfecţionare extraordinară vrem să stea şi la baza activităţii noastre.
R: Care va fi implicarea voastră în campania electorală?
D: Ne-am format, în cadrul redacţiei, un grup de trei redactori, care se ocupă numai de campania electorală pentru alegerile locăle. Oferim spaţiu gratuit tuturor partidelor politice. Spaţiul este de 50 de minute zilnic, pentru toate partidele, timp echivalent cu cel oferit de Televiziune. Fiecare partid are deci şapte minute de emisie gratuite, săptămânăl. Peste acest timp se poate cumpăra spaţiu suplimentar, la acelaşi preţ cu spaţiul de reclamă.
R: Ce planuri de viitor aveţi?
D: Niciodată nu ne-am facut planuri grandioase, de lunga durată. Preferăm să construim încet, dar sigur, pas cu pas, prin mişcări tactice. Vrem să ne îmbunătăţim emisia, deci trebuie să ne amplasăm emiţătorul într-un spaţiu mai bun. Ne vom face nişte amenajari fonice în noul studio şi printr-o îmbunătăţire de echipament. În ceea ce priveşte structura programelor, noi n-am facut niciodată schimbări bruşte. Am încercat să ne mulăm pe preferinţă ascultătorilor, prin două tendinţe: urmărirea dorinţelor publicului şi ridicarea nivelului calitativ printr-un control riguros. Dacă am da curs numai preferinţelor, am face un fel de prostituţie radiofonică. Deci aceste doua tendinţe opuse îşi gasesc un optim pe care îl urmărim în activitatea noastră. Nu avem un program de schimbare radicală a programelor. Schimbările le vom face în funcţie de feed-back-ul dintre noi şi ascultători. Facem mereu sondaje de opinie, iar biroul nostru de relaţii cu publicul este deschis în permanenţă”.Right! Biroul nostru de relaţii cu publicul, în spatele căruia tronează Marina! Am spus ce funcţie are Marina în prezent la UniPlus? E “traffic manager”, adică…te joci cu te-ncurci, cum se spune? Trebuie neapărat să-i fac o vizită zilele acestea, să vad ce mai citeşte.

Advertisements
Comments
  1. emil says:

    Salut! Imi amintesc… A fost instalata o scena la intrarea in parcul Herastrau, mai in spate de locul unde este acum statuia lui De Gaulle. Toti care eram din radio si venisem acolo am spus cateva vorbe de pe scena. A fost pentru prima data cand m-am adresat ascultatorilor postului direct, fata in fata, ca sa zic asa… Nu stiu ce am spus, prostii…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s