013 – Radio & Showbiz:Primul playlist din Romania

Posted: June 27, 2007 in Cartea Radio & Showbiz

Pe urmă, vrând nevrând a trebuit să fac cunoştiinţă cu computerul, căci Klinger a ajuns la concluzia că trebuie să ne automatizăm. Habar n-aveam de computere pe atunci. Aveam nişte 386 cred, pe care le foloseam să ne jucăm Solitaire şi Majong. Ei bine, m-a chemat Dani şi a zis: “Pe ăsta facem playlist acuma” şi m-a învăţat câteva comenzi ca să pot să deschid un program făcut de un tânăr promiţător într-ale programarii (acuma cred că a ajuns să câştige câteva mii de dolari pe ce face). Programul era simplu. Îţi dădea posibiliţătea să construieşti o bază de date muzicală şi să setezi câteva criterii de difuzare ale pieselor. M-am pus pe trebă, serioasă cum eram şi-am muncit de zor să fac baza de date. Şi dă-i şi luptă!

Până la urmă m-am ales numai cu înjuraturi din partea colegilor, care considerau playlistul o groazanică şi teribilă modalitate de a le distruge programele. Pe atunci toată lumea avea pretenţii de producător în radio şi eram cu toţii nişte rebeli. N-aveam chef să vină cineva să ne explice nouă ce muzică trebuie să difuzam. Astăzi însă playlistul este o regulă nenegociabilă şi firească. Dar noi eram Mendeleevi atunci, cum să vină altcineva să ne explice cum să ordonam elementele în tabel?!

În orice caz, după numai câteva luni de playlist, numărul ascultătorilor crescuse cu 11 procente, ceea ce abia acum ne dăm seama că este enorm (şi că nu s-ar mai putea repeta, hehe). Well done, Klinger!

Şi ca să închei deocamdată cu acest capitol, să vă povestesc de încă o idee năstruşnică a susnumitului. Ce s-a gândit el: că ar trebui să predăm nişte cursuri de jurnalism studenţilor de la nu ştiu ce facultate. Hah! Eu nu m-am dus. Am considerat că un profesor de jurnalistică trebuie să fie cu totul altceva decât un DJ amărât de radio, care a învăţat meserie de la nişte francezi ce-au stat 3 luni beţi prin România.

Advertisements
Comments
  1. iulius says:

    de unde stiati voi ca ati crescut cu 11 procente?
    nici macar in ziua de azi nu-s asa convins de studiile astea de audienta? ce sa mai zic de acum 15 ani…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s