001 – Radio & Showbiz: In the beginning, long time ago…

Posted: June 19, 2007 in Cartea Radio & Showbiz

MOTTOCOMPILAŢIE:

There are two reasons to live: 1. for the money and 2. for the show!

Uniplus

Sunt o grămadă cei care se dau în vânt după presă şi publicitate şi care vor cu orice preţ să lucreze în aceste domenii. Ba mai mult, au impresia că dacă nu vor ajunge la un microfon, în faţa unei camere de luat vederi sau în spatele unui birou dintr-o agenţie de advertising şi-au ratat întreaga viaţă. Pentru unii, dacă nu eşti în mass media nu exişti!

Cred că aşa am simţit şi eu la un moment dat, când lucrând în radio îi priveam pe ceilalţi (care dealtfel aveau meserii foarte onorabile) ca pe nişte simpli contemporani, care-şi trăiau zilele, lipsiţi de şansă şi de “Gloria sublimă”! Ce era cel mai bine pe lume, gândeam eu pe-atunci era să lucrezi în radio sau în televiziune. Astazi, unii ar mai adăuga şi publicitatea. Şi adevărul este că în aceste meserii îţi trăieşti viaţa din plin, ai şansa să cunoşti o grămadă de oameni, ştii mereu despre ce e vorba în culise, atunci când priveşti un spot TV sau asculţi o emisiune la radio, cunoşti toate detaliile şi te situezi altfel decât ceilalţi. Cu alte cuvinte: tu ştii “care-i treaba” şi-i priveşti pe sărmanii “muritori de rând” cu milă, sau cu un ochi cercetător, să vezi care este reacţia lor, a “cobailor”, le citeşti uimirea în ochi, îi simţi ca pe nişte copii nefericiţi, care habar n-au din ce-i facută ciocolata!
Partea cea mai rea, dar de care nu e afectat nimeni foarte tare, asta e clar, e că nu mai poţi privi sau asculta nimic cu naivitate. Nu mai poţi fi cel căruia cei din mass media se chinuie să-i creeze “senzaţia”! Nici măcar minunatele spoturi de la Discovery nu te mai pot emoţiona, pentru că deja vezi bucătăria în care au fost create.

Revenind la radio o să încerc să va povestesc aici câte ceva despre cum a început totul la sfârşit de secol XX în România, cum s-a lansat primul post de radio românesc care s-a numit mai întâi Fun, după postul mamă din Franţa, apoi UniFan (când românii au pus piciorul în prag şi l-au preluat), iar apoi Unilpus, când deja economia de piaţă a început să functioneze şi postul trebuia să supravietuiască pe mai departe. Postul de radio despre care vorbesc poate fi ascultat astăzi în maşină, pe Internet, prin satelit şi în câteva oraşe importante sau mai puţin importante din România. Este un post ca oricare altul, un loc comun, o afacere. Am să povestesc apoi cum au început şi alte posturi, extrem de cunoscute azi în ţară: Radio Contact, PRO FM şi Radio 21. Nu voi încheia fără să vă dezvălui bineânţeles şi câte ceva din viaţa vedetelor şi din lumea muzicii.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s